Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Ny titel och nytt utseende!


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Efter lite funderingar fram och tillbaka bestämde jag mig för att förändra utseendet på min allra första blogg. Detta för att jag dels inte var helt nöjd med titeln eller designen, nu ser den mycket bättre ut om jag får säga det själv. Behövs lite justeringar här och där och jag ska lägga in ett par bilder och så, men det är ju sådant som sker succesivt hela tiden.


Förutom det förändrade utseendet så har jag även börjat fundera lite kring den första kursboken som för övrigt hittills är väldigt lärorik och mycket läsvärd. Steve Krug tar upp mycket saker om användbarhet som känns självklara vad gäller hur en bra webbplats ska se ut och användas. Samtidigt är det han säger sådana saker som man inte tänker på förrän man börjar leta efter dem på en webbplats som inte har dem. Först då märker man att man saknar dem och tycker därmed att just den sidan är svår att hitta på, ful och inte speciellt användarvänlig.


Det jag vill lära mig av denna kursen och resten av terminen är just sådana saker Steve Krug tar upp om hur man gör webbplatser mer användarvänliga, lära mig mer om programmen Dreamweaver och internetdesign till sådan grad att jag känner att jag behärskar dem när jag kommer ut till arbetslivet. Jag vill då kunna söka de jobb där kvalifikationerna kräver design- och programkunskaper för att kunna skapa eller förbättra en webbplats.


0 Responses to “Ny titel och nytt utseende!”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3