Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Vad är snyggt nu då?


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Efter dagens föreläsning om vad som är snyggt börjar ju tankarna snurra litegrann. Samtidigt som man håller på att läsa Steve Krug's bok om usability där han predikar för vad som är mest användbart ur ett användarvänligt perspektiv ska man även tänka på vad som är snyggt. Dessa bitar krockar ganska ofta då inte allt som man tycker är snyggt är lika funktionellt som man skulle vilja och vice versa. Ibland kanske det är bättre att det är lätt att använda än att ser snyggt ut, man kanske får kompromissa där.

Mattias pratade ju om att man ska "knäcka koden" . Jag tror att detta är ganska svårt då alla har en unik uppfattning om vad som är snyggt, även om det finns vissa gemensamma konventioner. Exempelvis "det gyllene snittet". Men det handlar väl också som vi diskuterade om att man ska ha en personlighet som gärna får lysa igenom ens webbplats. Det är denna personlighet som medför att inte alla webbplatser ser likadana ut, trots att man kanske använder sig av ungefär samma bra använbarhetsknep då man designar.

Så det bästa verkar vara att först kolla upp lite i cyberspace vad som är gångbart, användbart men framförallt vad man personligen tycker är snyggt och blanda dessa delar då man designar sin webbplats. Lite av Steve Krug och de andra snubbarnas tips, lite "lånade" saker från andra liknande sidor samt sin egna personliga touch!

För övrigt är det fredag idag och en efterlängtad helg stundar! Ikväll väntar god mat och en bra film! Have a nice weekend everybody!!


0 Responses to “Vad är snyggt nu då?”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3