Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Leta - värdera - jämför - lägg i kundvagnen!


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





Har funderat litegrann över hur jag själv gör då jag ska handla en vara över internet eller i en vanlig butik för den delen också. En gång varje termin brukar jag och en kompis tillsammans med min mor och hennes vännina åka en busstur till Ullared och Gekås. (Vilket jag tycker är en rolig grej att göra med min mamma) Denna gigantiska handelsplats är ett praktexempel på hur jag funderar (eller inte) då jag handlar och har köplust!
För det första ska sägas att jag har en stark, stark köplust...dessvärre är plånboken alldeles för tunn. Denna starka köplust gör att jag ganska snabbt fyller min kundvagn, för att finns ju så mycket jag vill ha. Sedan varje gång, oavsett om det är på Gekås eller någon annanstans, slutar det med att jag måste ställa mig i ett hörn och börja räkna. Ibland också plocka bort varor som jag efter en till funderare faktiskt inte behöver. Den enda fördelen med Gekås är att det är så billigt att man även som student kan handla lite mer...
Sedan är jag nog också den mest veliga personen som då jag exempelvis har hittat två liknande varor som jag vill ha, men bara har råd att köpa den ena. Då kan jag stå där i säkert en halvtimme (eller klicka fram och tillbaka på internetsidan) tills jag blir så trött i huvudet att jag bara väljer en på måfå. Jag har alltid haft svårt för att bestämma mig för om jag ska äte kakan eller ha den kvar.
Så för att få mig att slutligen lägga varan i kundvagnen är ingen picknick. Därför tyckte jag det var så roligt idag på föreläsningen då jag kom att tänka på alla andra veliga människor därute. Hur ska jag som själv velar så lyckas övertala andra att köpa mina produkter...:)
Annars var det en kul och inspirerande föreläsning tycker jag!


4 Responses to “Leta - värdera - jämför - lägg i kundvagnen!”

  1. Anonymous Anonym 

    Ja det är jobbigt att leva över sina tillgångar. Ibland går det ju, ett tag. Om man typ tar från sparkontot eller nåt. På lördag blir det skoj!! =)

  2. Anonymous Anonym 

    Jag älskar också att shoppa. Men jag älskar inte Ullared, har inte besökt detta shopparnas paradis på 16 år. Jag älskar inte att shoppa på Internet heller och egentligen av samma anledning. Jag vill direkt uppleva känslan, kvalité av det jag köper och jag gillar verkligen personlig service. Det kan varken Ullared eller någon webbshop fullständigt leva upp till och efter Mattias föreläsning....hur lika och hur lättlurade är inte vi människor. Visst fick man sig några små leende av igenkännande...

  3. Anonymous Anonym 

    Ullared är roligt. Där kickar på nåt sätt det ologiska köpbegäret in redan i bussen dit. Innan man ens sett en vara.

  4. Anonymous Anonym 

    Fy sjutton vad tråkigt det är med en tunn plånbok!
    Det är Linda och jag som brukar åka till Ullared, nästa gång kan jag dock inte förlja med p g a min 4 månader gamla dotter, och det tackar min 180-kr/dag-innan-skatt-tunna plånbok för, även om det är mycket trevligt att åka tillsammans med min nära vän Linda!
    På tal om lättlurade människor erkänner jag att jag kan sälla mig till den skaran, då jag är en mycket impulsköpande människa!
    Kram!

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3