Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Projektstart, gästföreläsningar och personangrepp!


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Äntligen! I onsdags fick vi då vårt projekt, vi ska sälja bussresor till tyska turister. Det verkar väldigt kul och givande, men ont om tid! Tycker väl att det är synd att hemtentan har planerats att ligga mitt i projketets redan knappa tid. Den skulle kunna ha delats ut innan. men, men nu får man jobba efter den tid man har, vi kommer alla tre kämpa så det ska nog gå bra!

Gästföreläsningarna igår var väldigt givande tycker jag, speciellt den första. Tyckte Niklas från Scandinavian Photo var en behaglig person att lyssna på och han sa mång bra saker. Att han dessutom tog upp såna saker som Mattias pratat om vid tidigare föreläsningar gjorde det hela ännu mer intressant. Det visade ju verkligen att det är de sakerna man bör tänka på om man vill bli framgångsrik inom e-handel.

:(Sedan blev jag väldigt upprörd då jag hittar ett meddelande på anslagstavlan på pingpong om att Mattias har blivit påhoppad och kränkt. Vem du nu än är som inte kan framföra konstruktiv kritik så tycker jag att du ska sluta på stört. Personangrepp var sådant man höll på med i lågstadiet, det hör inte hemma här. Tycker du ska be Mattias om ursäkt, då du nu lyckats åstadkomma att Mattias avsagt sig rollen som examinator! Vilket jag tycker är synd! Har tyvärr inte sett detta inlägg, men tycker att det är fult gjort! Jag tycker till skillnad från vad du nu skrev att Mattias har varit bra som föreläsare i denna kurs, han vet vad han pratar om och är bra på att hjälpa till. Om du som kritiserat honom tycker kursen eller vad det nu har handlat om inte är bra, så prata om den istället för att hoppa på honom personligen! Skäms på dig!:(

Annars är det fredag em nu och jag tänkte sätta mig och läsa lite mer ur Wodke, som är en mycket bättre kursbok än Steve Krug's måste jag säga. Hon har lite mer substans i det hon säger och verkar faktiskt vara mer kunnig än Krug. (Egen personlig åsikt!) Ett tips till nästa år är att ta bort Steve Krugs bok. (Om kursen ser likadan ut förstås)

Nä, nu ska jag ta helg och njuta av min nya fina, fina frisyr som ni får se först imorgon eller måndag! Ha en skön helg allihop!

Simma lugnt!


1 Responses to “Projektstart, gästföreläsningar och personangrepp!”

  1. Anonymous Anonym 

    Du var jättefin i håret Linda.
    Det jag egentligen vill säga är att du har sunda åsikter och jag håller med dej i det mesta du skriver, speciellt det du skriver om det som hände i fredags eftermiddag.
    Däremot försvarar jag ändå Krug, jag tycker det är en härlig bok och så oerhört amerikansk. Finns det något annat språk som är så slagfärdigt?
    Lycka till med Era bussresor.

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3