Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Long time no see!


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Oj då! Det var ett tag sen jag la in ett inlägg känner jag. Kanske inte riktigt blivit tre i veckan, men tänkte att om jag skriver detta riktigt bra så kan det kompensera mängden.

I tisdags hade jag en HTML-lektion med Johan. Det var nog en av de föreläsningar under denna kurs som jag kände kommer bli värdefull i framtiden. Väldigt bra att vi fick lära oss lite grunder om hur man ska tolka HTML och vart man kan och ska ändra och hur man gör det. Till exempel har jag med dessa nya kunskaper tänkt att mixtra till min blogg litegrann, ändra länkordning osv. Synd att inte kursen innehåller mer sådana här inslag, även vi designers behöver veta hur det ser ut bakom så att vi förstår vad som är möjligt att göra.

Idag är det fredag och igår lämnade vi in vår dokumentation och på så sätt avslutade denna kursen. Det har varit intensiva, men roliga veckor. Mycket lärorikt! Har avslutat i ping pong, håller på med bloggen och lämnat in hemtenta och projekt. Lämnde också in kursutvärdering igår. Kurslitteraturen vi har haft har varit mycket bra, jag har lärt mig mycket nyttiga saker om användbarhet och hur man går igenom designprocessen. Das war alles!

På måndag börjar den nya kursen, interninformation. Det ska bli intressant, kanske det blir en liten fortsättning med webb fast om intranet. Vore kul att få se hur de fungerar då det är det man kommer att jobba med. (Förhoppningsvis) Hoppas att vi även i denna kurs kommer använda ping pong då jag tycker det är smidigt. Tycker faktiskt det är konstigt att vi inte använt det tidigare, det är ju ganska mycket bättre än mailen.

Hur som helst, det här lär inte vara sista gången jag skriver här. har försökt tänkt att hålla igång den här bloggen även efter kursen. Det är ett bra sätt att få skriva av sig då och då när man har något vettigt att säga. Så tack för att ni lärde oss detta nya forum. Kanske man ska försöka att bestämma ett mer konkret tema bara över vad man ska skriva, blir lite roligare för andra att läsa då.

Nu ska jag se vad andra skrivit nu i veckan och sedan gå och äta lunch!
See you later alligator!


0 Responses to “Long time no see!”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3