Livet i Lidköping

Välkommen till Lidköping och min blogg! Här kommer jag att guida er runt staden och skriva in mina tankar och funderingar kring livet här, men även reflektera över mitt jobb som marknadsassistent och livet i allmänhet.




Uppdateringar


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Jaha, då har man klarat av sin andra anställningsintervju här i livet. Jämför man dem båda så var de som natt och dag.
Den första intervjun (som var i torsdags) var hos en rekryteringsfirma i Göteborg. Jobbet var som marknadsassistent hos Sundolitt i Vårgårda. En väldigt standardintervju med en proffsig rekryterare som följde sitt frågeformulär till punkt och pricka. Inte några utsvävningar direkt. En trevlig kille som försökte få en bra bild av mig. Svåra frågor som jag lyckades svara bra på.
Den andra intervjun som jag genomförde idag var av en helt annan karaktär. Mer som ett avslappnat samtal tillsammans med företagets marknadschef och den person som jag ska ersätta. Företaget heter LVI och tillverkar element och handdukstorkar utanför Lidköping. Här var det mer som att de berättade en sak, exempelvis om företaget eller hur de jobbar, och sedan skulle jag berätta hur jag ställde mig till de påstående som gjordes. De försökte skrämmas lite, men jag tycker jag verkligen fick fram det jag är bra på. Men intervjun kändes som sagt var mer spontan och det märktes att det inte var en rekryteringsfirma. Detta pga av att det inte fanns en sådan formalitet kring samtalet.
Mina intryck av de båda intervjuerna är ändå att jag vid båda tillfällena fick fram en bra bild av mig och vad jag kan. Tror att jag kan ligga bra till hos båda, svårt att säga men hoppas ju med. Om jag inte blir erbjuden något av jobben ser jag det ändå som en mycket bra erfarenhet. jag har ju provat båda delarna nu, en proffsig formell intervju och ett mer avslappnat samtal.
För övrigt så fortsätter jobbsökandet och arbetet på Arla ser ut som vanligt. Snart är det jul också, det ska bli jätteroligt! Ser verkligen fram emot det.
God Jul till er alla!
(återkommer med besked om hur det gått, kram)


0 Responses to “Uppdateringar”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Bloggmaster

  • Jag heter: Linda Johansson
  • Bor i: Lidköping, Sweden
  • Glad, sprallig, positiv och nyfiken ung kvinna på 26 år. Jag bor i Lidköping och jobbar på Analycen i Lidköping. Nyligen utexaminerad medie- och kommunikationsstudent.
  • Min profil

Tidigare inlägg

Arkiv

Länkar


ATOM 0.3